torsdag 9 juli 2009

Förbannad på orättvisor (igen)

Jo, jag blev väldigt arg idag när jag läste en artikel i tidningen om föreningen Dsd i djurås (http://www.sk8dirt.se). Det stod något i stil med att förstörelsen av kommunens egendom minskat sedan Dsd startades. De får det att låta som att det är vi som förstör och härjar runt i Gagnef. Några som verkligen ställer till det är dom där jävla idioterna som körs hit från andra kommuner och hamnar på behandlingshemmet "Stationen". Dom ungarna stal min cykel, gjorde inbrott i bilar och slog sönder den stora displayen vid Ica. Nu syftar jag såklart inte på alla som bor på hemmet men det var två stycken som numera flyttat sedan de begick ÄNNU ett brott, och ett mycket allvarligt sådant. Detta fick mig även att tänka på alkisarna här i Djurås. NN kom ut från systembolaget idag, med 2 fulla kassar med öl. WTF?

NN har inget jobb, han sitter bara och super, köper ut åt småbarn och skitar ner. HAN FÅR BIDRAG. När fan ska jag få bidrag då?! Jag har ett jobb, betalar skatt på lönen, bilskatt osv osv. Jag körde sönder min fälg på bilen igår.. Får jag pengar för det? Nej såklart inte, men NN kan minsann få bidrag som han sedan kan gå och köpa öl för. Hur jävla sjukt är inte det då? Han får bidrag för att kunna bo kvar i sitt hus. Jag då? Ska inte jag också få bidrag då? Jag har det knapert med pengar som det är redan så varför ska inte jag få bidrag till att göra något nyttigt med när ändå NN sitter vid Ica och dricker upp sitt bidrag? Jag menar, vem är en del av sveriges framtid, jag eller en alkis?

Vidare till nästa punkt på dagordningen:

Sophämtning i fäbodarna........ Vad är det för jävla kräk som kommit på det här miserabla, sjuka och idiotiska förslaget? Varför skulle inte jag kunna ta hem mina jävla sopor när jag ska hem? Nej nu ska man få betala dubbla avgifter plus att man ska få trängas med dom där jävla stora sopbilarna på skogsvägen som dom hyvlat av för att göra den ännu smalare än vad den var förut, för att man inte ska köra så fort. Det är för fan trångt att möta en vanlig personbil redan. Sen ur miljösynpunkt är ju Gagnefs kommun ett jävla skämt. Vissa kommunbilar är typ 20 år gamla och har stora motorer. Jag syftar nu bland annat på någon gammal folkabuss jag såg för ett par månader sedan. Sedan ska sopbilen åka flera mil i skogen för att hämta sopor som man själv kan ta med sig hem (eftersom man någon gång måste hem ifrån buan). Patetiskt, är ett ganska bra ordval, enligt mig.

Jag efterlyser härmed minst 5 personer som vill starta ett parti med mig som ska in i kommunfullmäktige. Detta är en seriös förfrågan som jag gärna mottager seriösa svar på.

Och kom ihåg; bly är billigare än öl!

Inga kommentarer: